Tylu was tu było

wtorek, 25 lutego 2014

książki dla was ;D

hej po długiej  nieobecności powracamy z nowymi nowymi pomysłami.

Mam dzisiaj dla was recenzje książek: "Pogoń za duchami" - Tatiana Polakowa, "Las Cieni" -  Jean-Christophe Grange.  Tak więc zaczynamy.

"Pogoń za duchami" - Tatiana Polakowa 

Na wyspie w zamku  mieszka bogaty Lew Nikołajewicz, który pragnie napisać swoja autobiografie.   Prosi o pomoc Żenike która przyjeżdża z swoja  przyjaciółką Anfisą, autorkę kryminałów. W zamku i na wyspie zaczynają się dziać dziwne rzeczy. W zamku poznają Olega, Mścisława, Rusłana i  byłą nianie Lwa a obecną gospodynie właściciela zamku, Olimpiadę.  Gdy w zamku zaczynają ginąć ludzie i z piwnicy zaczynają dobywać się dziwne jęki. Dziewczyny z godzinę na godzinę ich ufność do mieszkańców będzie słabnąć.

Książka wciąga od pierwszej kartki, szybko się ją czyta. Ja swoją książkę kupiłam za nie całe 10zł bo kupiłam ją w Carrefourze w koszach, ale można ja dostać też  w księgarni  Matras bo w Empiku jest niedostępna.


"Las Cieni" - Jean-Christophe Grange


W Paryżu do chodzi no kilku brutalnych, noszących znamiona kanibalizmu, mordów.  Jeanne Korowa na początku książki  nieoficjalnie pomaga w sprawie śledztwa. Gdy ginie jej przyjaciel który prowadził to śledztwo angażuje się jeszcze bardziej i na własną rękę postanawia znaleźć morderce. Dzięki podsłuchowi w gabinecie psychiatry, dowiadują się o tajemniczym Joachimie, w którym rzekomo żyje drugi człowiek. Łączy kolejne wskazówki i rusza za mordercą aż do Ameryki Południowej. Dla mnie książka była wielkim rozczarowaniem, strasznie znudziła mnie i do tego po raz pierwszy miałam ochotę potargać i spalić ją. Może po prostu jak dla nie za dużo opisów samej wyprawy za sprawcą a za mało zbrodni sama nie wiem ale jak na razie  wiem że do niej szybko nie wrócę i nie kupie kolejnej książki tego autora. Od tej książki  jeśli chodzi o kryminały to wole "Mężczyźni którzy nienawidzą kobiet" -   Stieg Larssona a trzeba powiedzieć że też jest dość sporom książką.
Ja za swoją książkę dałam też tylko, albo jak dla mnie aż 10zł też w tym koszu. Jeśli lubicie takie książki to możecie ją dostać w księgarni Matras.





W kolejnym poście o jakich książkach chcielibyście poczytać do wyboru macie ;) :
  1. Cała trylogia "Drżenie" - Maggie Stiefvater ("Drżenie", "Niepokój"," Ukojenie")
  2. "Ty, ja i fejs" - Jay Asher & C. Mackler
  3. "Inferno" - Dan Brown 
  4. "Nie przejdziemy do historii."- Niekryty krytyk 
  5. "Mężczyźni którzy nienawidzą kobiet." - Stieg Larsson
pozdrawiam i zachęcam do czytanie bo dzień bez książki jest dniem straconym ;D






2 komentarze:

  1. Ja poproszę ,,TY ja i fejs " wiele o tej książce słyszałam lecz osobiście jej nie czytałam może mnie do tego zachęcisz :)
    zapraszam
    klaudiaandclauudia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Inferno <3
    Ja już obserwuję i czekam na to samo :D
    Miłego dnia ;*
    gertrama.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń